maanantai 7. tammikuuta 2013

SikSakkia





ZigZag.
 Korkeat kaulukset ovat minun juttuni. Tämän tyyppinen on ollut jo pitkään takaraivossa odottelemassa oikeaa hetkeä. 
Nyt se hetki koitti. :)

Kaulus on toiselta puolelta saman kankaan pientä ruutua.
Kauluksen voi siis halutessaan kääntää kaksinkerroin, jolloin se tuo uutta ilmettä. 

Tunikan kaava on oma.
Tämän tyyliseen paitaan kaava löytyy Burda 9/12 -lehdestä, 
mutta kaulus on kyllä helppo lisätä melkein mihin tahansa paitaan.

Kangas on Majapuulta.






-H

14 kommenttia:

  1. Voi miten ihana <3 Oot kyllä velho, miten aina ehdit tehdä näitä ihanuuksia <3

    VastaaPoista
  2. Mulle tuli tästä visio niin, että 60-luvun lyhythelmainen kotelomekko, jonka alla on kireä poolo ja sitten sääret vilkkuen korkeilla kengillä :D Mutta tää on ns. moderni versio ja kiitos legginssien, meidän ei tarvii mennä sääret säihkyen ja peppu vilkkuen varsinkaan pakkasella.

    VastaaPoista
  3. Siis sä oot kone!!! Pystykaulus näyttää tosi hyvälle.

    VastaaPoista
  4. Hei mahtava! Miten, oi MITEN tuollainen kaulus tehdään??!

    VastaaPoista
  5. Kiitos! Mä tässä just suunnittelin toista pitkillä hihoilla :)

    Tämmöisen kauluksen saa, kun leikkaa sellaisen suorakulmion malllisen palasen ja ompelee sen renkaaksi (samalla tyylillä kuin esim. lahjeresorit). Tähän leikkasin kaksi samankokoista palasta, koska halusin sisäpuolelle eri kangasta. Korkeus (yhdellä palasella) on on noin 27cm.
    Aikaisemmin tein tämän tyylisen paidan lapsen koossa ja silloin käytin hupun kaavaa apuna.

    Toivottavasti osasin selittää ymmärrettävästi. Ellen, niin saapi kysellä tarkennusta :)

    VastaaPoista
  6. Siis apua miten hieno!!!! Voi kun mäkin haluaisin noita kankaita, minä vaan olen sellainen pyllerö että en kyllä saisi itselle noin yhdestä kuviosta varmaan tehtyä... =)

    VastaaPoista
  7. Minäkin tykkään nuista piippukauluksista ja oon suunnitellut jo liian kauan sellaisen tekoa :D Ehkä mun on nyt tarttuttava toimeen sun versio näyttää sen verran kivalta!

    VastaaPoista
  8. Makee kyllä! Noi kaulukset on todella niin ihania. Mulla taitaa olla joku kammo ommella itelle, kun en oo itelle vielä paljoo tehnyt, kun pitäis kattoo tarkkaan kaavat ja sovitella. Oiskohan siinä aihetta uuden vuoden lupaukselle?! :)

    VastaaPoista
  9. Löysin Emmin Kotikolon kautta tännekin, ja alan heti lukijaksi! Sinun nimimerkkisi onkin jo omasta blogistani kovin tutun näköinen, pääsinpäs nyt käymään vastiksella! ;)

    VastaaPoista
  10. Kiitos paljon kommenteista! Ja tervetuloa uusille lukijoille! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!